
Предшколска установа Лазаревац
ПРИПРЕМНИ ПРЕДШКОЛСКИ ПРОГРАМ
Припремни предшколски програм (ППП) у нашој Установи реализује се у 30 припремних група (6 у Лазаревцу и 24 у сеоским МЗ),као и у старијим целодневним групама.
Шест припремних група у Лазаревцу налазе се при Основним школама:две у ОШ „Дуле Караклајић“ и 4 у ОШ „Кнез Лазар“.Остале 24 групе се налази у сеоским МЗ,на јако разуђеном терену:1 група у Вреоцима,2 групе у Рудовцима,2 групе у Степојевцу,2 групе у Великим Црљенима и по једна у:Брајковцу,Дудовици,Чибутковици,Жупањцу,Миросаљцима,Барошевцу, Медошевцу,Дрену,К.Лесковцу,Петки,Соколову,Шопићу,Јунковцу,Зеокама, Трбушници, Лесковцу и Новом Медошевцу.
Групе на терену су ,углавном,у просторима наше Установе,док су неке у опремљеним просторима Основне школе:група у Миросаљцима,Араповцу и Јунковцу налази се у оквиру ОШ „Слободан Пенезић“,група у Медошевцу и Новом Медошевцу је у склопу ОШ „Диша Ђурђевић“.Припремним програмом обухваћено је преко 500 деце.
У припремни предшколски програм (ППП) уписују се деца рођена у периоду 01.03.2007-28.02.2008.године.
Програм васпитно-образовног рада у припремним групама подразумева припрему деце за полазак у школу и та спремност деце подразумева физичку,социјалну,интелектуалну,емоционалну и мотивациону спремност.
Средина за учење у припремним групама уређена је такође по центрима интересовања-постоји у свакој групи кутак школе.У том кутку се налазе разни штампани материјали:књиге,сликовнице,новине,дидактичка средства са словима,бројевима,дечји буквари…Собе омогућавају заједничко окупљање све деце ради договора о томе шта ће се радити тога дана,шта се радило претходног дана,заједничких активности деце и васпитача,а постоји и могућност рада у малим групама.Рад у малим групама даје могућност да деца сарађују на решавању различитих задатака и проблемских ситуација,уз међусобну размену знања,искустава,вештина,идеја…
Васпитач посматра,прати дешавања у групи,интересовања деце и њихове могућности и на основу тога планира даљи рад-задатке,садржаје,методе рада,активности,материјале,средства,прави сопствени план акције,проналази могућности за решавање актуелних проблема у групи.
Основни извори садржаја за развијање програма су:
1.Васпитна група,односи у групи,дешавања,конфликти,проблем ситуације,дете у групи,група деце,деца и родитељи у групи,дечји продукти,дечје игре.
2.Свет ствари,науке и природе;
3.Уметност и култура:дечја књижевност,ликовна и музичка уметност,позориште.
На активима васпитача припремних група размењују се идеје и искуства,васпитачима су дати предлози неких активности,упутства за вођење педагошке документације,за формирање дечјих портфолиа и за систематско праћење индивидуалног напредовања и развоја деце.
У реализацији програма доминира игра, инсистира се на препознавању слова (не на читању и писању),на почетку године деца рад започињу у празној свесци без линија,а током године настаје БУКВАР-украшавање слова,лепљење,исецање слика,цртање,самостално или уз малу помоћ родитеља код куће (то је добар начин за заједничке активности деце и родитеља и укључивање родитеља у живот и рад деце).
Од радних листића користе се „Школа за предшколце“-издавач СИЛ,Креативни центар,Завод за издавање уџбеника.Васпитачи користе и радне листове издавачке куће који им помажу у реализацији Модела Б,издавачи-Дидакта и Драгон.
За подстицање графомоторичких способности користи се цртање једноставних слика,предмета чији су облици у вези са елементима неких слова и извођење елемената слова.
Од детета пред полазак у школу се очекује:
- Самосталност у облачењу,коришћење прибора и материјала у решавању задатака
- Да разуме и поштује правила
- Да слуша док други говоре,буде стрпљиво и не упада у реч
- Јавно и слободно иступа пред групом
- Вољно усмерава пажњу
- Уме да исприча причу
- Познаје временске и просторне односе
- Препознаје геометријаска тела и слике
- Поседује знања о себи и свету који га окружује
Слике

Ритам радног дана
-Пријем деце 5.30-8.00
-Доручак
-Васпитно-образовни рад
-Воћна ужина
-Васпитно-образовни рад
-Ручак
-Поподневни одмор
-Ужина
-Слободне активности
-Одлазак кући